Patroon omslagdoek

Patroon omslagdoek

Voor mijn moeder haakte ik een omslagdoek. Patronen van omslagdoeken zijn er in allerlei soorten en maten te vinden. Al vaker gebruikte ik het oh zo fijne South Bay patroon. Het patroon is op de site van Ravelry  te vinden onder de naam “South Bay Shawlette”. Hier staat het patroon in het Nederlands uitgelegd. Het is heerlijk aan één stuk door te haken met een kleur. Geen gedoe met draadjes! Door de waaiertjes krijgt de omslagdoek lucht en oogt het speels, waardoor veel kleur eigenlijk ook niet nodig is. IMG_20151017_152438_edit_edit

Ik haakte de omslagdoek extra groot. Want, mijn moeder vindt het fijn de omslagdoek ook binnen als een soort van dekentje om zich heen te slaan wanneer het koud is.

IMG_20151029_121905

Hoewel je met de rand van de South Bay omslagdoek alle kanten op kunt, vind ik een eenvoudige rand mooi passen.

Ik gebruikte Catania, gebroken wit en haakte met haaknaald 3,5. Op de site van Hobby haken vond ik een mooi patroon voor de rand.

Tip: haak eerst in dezelfde kleur een rand met vasten, dan sluit de rand mooier aan.

IMG_20151029_122926

Blij met het resultaat..!

IMG_20151029_124002

Geef een reactie

