Ibiza slinger haken met patroon

Ibiza slinger haken met patroon

Al een tijdje wilde ik graag wat voor mijn zusje haken. We zochten samen op Pinterest voor inspiratie en kwamen toen deze Ibiza vlaggetjeslijn tegen. Ik haakte met byClaire  garen nr. 2, haaknaald 5. Ik bestelde deze kleuren bij Wolplein: 1 bol 204 lichtroze, 2181 oker, 237 fuchsia, 316 rood. De kleuren van byClaire zijn zo mooi intens!

IMG_20160418_101055_edit

Het is een vrolijk gezicht en kan zomaar opgehangen worden op een feestje, bij een picknick of op een mooi plekje in de kamer. In zomerse -nu nog lente- sferen als je ernaar kijkt!

IMG_20160418_101152

Zo haak je de slinger:

toer 1: Haak 4 lossen en sluit met een halve vaste
toer 2: Haak 9 stokjes (eerste stokje is 3 lossen)
toer 3: Haak tussen elk stokje een serie van 3 stokjes.
toer 4: Haak in de eerste ruimte een serie van 3 stokjes 2 lossen en 3 stokjes, dan twee ruimte vullen met een serie van 3 stokjes. Herhaal zodat er een driehoek ontstaat.
toer 5: Haak op dezelfde manier als toer 4 een ronden om je driehoekje.
toer 6: Haak in elke V een vaste. Haak op de hoekjes 2 vasten in elke V.
toer 7: Haak in elke V een vaste. Haak op de hoekjes 2 vasten in elke V.
IMG_20160413_141734_edit_edit

Het maken van de tassels is wel even pielen. Ik wilde het draad om mijn hand wikkelen, maar kwam toen uit op hele kleine kwastjes. Het draad om een boek wikkelen werkte beter. (bekijk hier het fimpje) Om een tassel te maken. De tassel haak je aan de punt van de driehoek.

IMG_20160416_155413_edit

Haak eerst 45 lossen en haak het eerste vlaggetje met vasten aan de slinger. Haak elke keer 10 lossen tussen het volgende vlaggetje. Nog even afhechten en klaar is de Ibiza slinger!

IMG_20160418_101645_edit

IMG_20160418_103315_edit_edit

Voor mijn zusje!

2 gedachtes over “Ibiza slinger haken met patroon

Geef een reactie

